bulrika

Förlåt! Info! mm!

Kategori: Allmänt

Hej allihop, Sorry att jag inte har skrivit nått här. Beror på att jag har vart sjuk en längre tid (är fortfarande lite sjuk) så jag har legat nästan hela tiden.. Tittade igen en skrivbok jag brukar skriva i lite grejer :) Lyxhus - hemnet.se och iwers.nu (jätte bra sidor) Äta rätt - sund.nu och twice.se/bantning (bra bantning) Ritningar på lyxhus - luxuryhouseplans.com och theplancollection.com Älskar ju hundar så jag hittade lite som jag hade skrivit om oxå! - Chihuahuan är pigg, alert, livlig och mycket modig hund. Den är mycket ägarberoende, tyr sig til sin ägare. Försvarar sitt revir mot fara. Rasen är väldig vaktig och skäller gärna på både människor och andra hundar, kryper gärna upp i främmande människornas knän. - Knappt någon hund är farlig om man uppfostrar den rätt. Normalt så är inte en schäfer farlig. Med fel uppfostrankan både schäfer och dalmatiner och andra hundraser vara farliga. Dalmatiner är en familjehund och gillar barn. Leken kan dock bli våldsam ibland. - Den farligaste hundrasen är pitbull terriern. Den är otroligt modig och attackerar vilken motståndare som helst. Därför används den ofta i hundslagsmål. Fostran gör en hund snäll, men sociala familjehundar är New Foundland, Golden Retriver och Sankt Bernhard. - En schäfer skall ha ett jämt humör, och goda nerver, självsäker och frimödig och fullständigt godlynt (utan i retningsläge) och den kan vara uppmärksam och följsam. Den måste besitta mod, kamplust och hårdhet för att vara lämplig som sällskaps- vakt- skydds. tjenste och vallhund. - Den vanligaste hundraserna i Sverige är: Schäfer, Labrador, Golden Retriver, Jämthund och vallhund. JAG ÄLSKAR VERKLIGEN HUNDAR!! - Såhär räknar man ut sitt BMI. Normalvikten kan ligga mellan 19-25 Kroppsvikt/längden (ggr) längden Ex. 75kg/1,80ggr1,80=23 DRÖMMEN OM ATT BLI MAMMA!! - Jag hoppas att mina barn har med sig en ömsesidig respekt för alla. Det handlar om att man måste värna om varandra Använd varandra, har man problem, ta hjälp av varandra Ensam är inte alltid starkast, utan tillsammans mår man bäst! Kontakta mig: Facebook - Ulrika börjesson Hotmail - [email protected]

Kommentarer


Kommentera inlägget här: